fbpx

Окончателно: Увеличиха бюджета по подмярка 4.2 с близо 51 млн. лева

август 31, 2023

Така общият бюджет по подмярката за инвестиции в преработвателни предприятия достига 477,2 млн. лева

С допълнителни близо 51 млн. лева е увеличен бюджетът за  преработвателни предприятия по подмярка 4.2 „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“ от Програма за развитие на селските райони (ПРСР 2014-2020 г.). Това стана със заповед на заместник-министъра на земеделието и храните Таня Георгиева, която одобри изменението на Насоките за кандидатстване по процедурата.

С промените общият финансов ресурс по процедурата достига до 477,2 млн. лв., като по този начин се осигурява възможност за сключване на договори с всички проектни предложения, които отговарят на критериите за допустимост и финансиране.

Направеното изменение от страна на Управляващия орган на ПРСР 2014-2020, дава възможност на Държавен фонд „Земеделие“ да изпрати покани до кандидатите, включени в резервния списък. Това са проекти на преработвателни предприятия, които са преминали през всички етапи на оценка по процедурата. Кандидатите следва да представят необходимите документи за сключване на договор.

Сключените допълнителни договори по тези проектни предложения и тяхното изпълнение до 2025 г. ще допринесе за постигане на целите на Програмата и в частност на подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“.

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери се в произхода на над 75 000 хранителни продукти.

Свързани публикации

ОСП: Устойчивостта е основна цел на стопаните през новия програмен период

ОСП: Устойчивостта е основна цел на стопаните през новия програмен период

ЕК публикува доклад относно приложението на ОСП през 2023-2027 г. Европейската комисия публикува доклад относно приложението на Общата селскостопанска политика (ОСП) за периода 2023-2027 г. В документа се потвърждава важната роля на стратегическите планове по ОСП за...

Броени дни до края на кампанията на МЗХ „Призвание: БиоЛогичен!“

Броени дни до края на кампанията на МЗХ „Призвание: БиоЛогичен!“

Инициативата за популяризиране на биопроизводството обхвана 56 населени места До 5 декември продължава информационната кампания под мотото „Призвание: БиоЛогичен!“, напомнят от Министерство на земеделието и храните (МЗХ). Кампанията стартира на 7 ноември 2023 г...

АГРОПОЛИТИКИ: Био-то е кауза, био-то е здраве, био-то е политика

АГРОПОЛИТИКИ: Био-то е кауза, био-то е здраве, био-то е политика

Защо био? Био-то е кауза, био-то е здраве, био-то е политика. Информационна кампания за популяризирането му с цел привличане на нови биопроизводители провежда МЗХ. Какви са амбициите на аграрното ведомство и можем ли да обърнем негативните тенденции за спад в броя на...