fbpx

ЕС инвестира 186 млн. евро за реклама на своите селскостопански продукти

ноември 22, 2023

Насърчаване на органичното земеделие е един от акцентите на кампанията

Европейската комисия ще отпусне 185,9 милиона евро за финансиране на дейностите през следващата година за насърчаване на устойчиви и висококачествени селскостопански хранителни продукти от ЕС в Общността и в чужбина, се посочва в съобщение на Европейската комисия.

„Рекламните кампании за селскостопански продукти на ЕС трябва да бъдат предназначени да отворят нови пазарни възможности за фермерите в ЕС и хранително-вкусовата промишленост в ЕС като цяло и да им помогнат да защитят съществуващите си предприятия. В допълнение към увеличаване на устойчивото производство и потребление на селскостопански продукти, политиката за насърчаване също така подкрепя устойчивото възстановяване на сектора на хранително-вкусовата промишленост на ЕС в трудни икономически условия“, се казва в съобщението.

Наличните суми за кампании, избрани през 2024 г., са разпределени между промоция на вътрешния пазар на ЕС и в трети страни: съответно 81,3 милиона евро и 85,1 милиона евро. Извън ЕС страни и региони с висок потенциал за растеж са определени като основни цели за популяризиране. Това включва Китай, Япония, Южна Корея, Сингапур и Северна Америка. Обединеното кралство остава един от основните експортни пазари за селскостопански хранителни продукти от ЕС, като поема повече от 20% от износа на ЕС-27.

Европейската комисия съфинансира до 80% от избраните проекти, представени от частни оператори, а също така провежда свои собствени комуникационни кампании в трети страни. Такива дейности могат да включват участие в селскостопански панаири, организиране на бизнес делегации в трети страни и разработване на ръководства за навлизане на пазара за износители.

Кампаниите, избрани през 2024 г., се очаква да представят продукти от устойчиви земеделски практики, които помагат за намаляване на зависимостта от пестициди и антимикробни средства, минимизиране на прилагането на торове и замърсяването на водата, намаляване на емисиите на парникови газове, насърчаване на органичното земеделие и подобряване на хуманното отношение към животните. 62 милиона евро ще бъдат специално разпределени за такива екологично произведени селскостопански хранителни продукти, включително 42 милиона евро за органични продукти.

В работната програма повече от 18 милиона евро ще бъдат насочени и към насърчаването на пресни плодове и зеленчуци.

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери се в произхода на над 75 000 хранителни продукти.

Свързани публикации

Хърватска био ферма среща традицията с иновациите

Хърватска био ферма среща традицията с иновациите

Поддържането на здравето на почвата е приоритет в управлението на тази органична ферма, която отглежда широк спектър от култури, продава стоката си директно на потребителите, преработва продуктите си и дори захранва собствения си ресторант „Zrno eko imanje“ е ферма в...

Зам.-министър Георгиева участва в среща на ръководителите на Стратегическите планове на ОСП на държавите членки в ЕС

Зам.-министър Георгиева участва в среща на ръководителите на Стратегическите планове на ОСП на държавите членки в ЕС

Заместник-министърът на земеделието и храните Таня Георгиева участва в двудневна работна среща на ръководителите на Стратегическите планове на Общата селскостопанска политика (ОСП) на държавите членки в ЕС в гр. Намюр, Белгия. По време на събитието, организирано от...