fbpx

ЕС инвестира 186 млн. евро за реклама на своите селскостопански продукти

ноември 22, 2023

Насърчаване на органичното земеделие е един от акцентите на кампанията

Европейската комисия ще отпусне 185,9 милиона евро за финансиране на дейностите през следващата година за насърчаване на устойчиви и висококачествени селскостопански хранителни продукти от ЕС в Общността и в чужбина, се посочва в съобщение на Европейската комисия.

„Рекламните кампании за селскостопански продукти на ЕС трябва да бъдат предназначени да отворят нови пазарни възможности за фермерите в ЕС и хранително-вкусовата промишленост в ЕС като цяло и да им помогнат да защитят съществуващите си предприятия. В допълнение към увеличаване на устойчивото производство и потребление на селскостопански продукти, политиката за насърчаване също така подкрепя устойчивото възстановяване на сектора на хранително-вкусовата промишленост на ЕС в трудни икономически условия“, се казва в съобщението.

Наличните суми за кампании, избрани през 2024 г., са разпределени между промоция на вътрешния пазар на ЕС и в трети страни: съответно 81,3 милиона евро и 85,1 милиона евро. Извън ЕС страни и региони с висок потенциал за растеж са определени като основни цели за популяризиране. Това включва Китай, Япония, Южна Корея, Сингапур и Северна Америка. Обединеното кралство остава един от основните експортни пазари за селскостопански хранителни продукти от ЕС, като поема повече от 20% от износа на ЕС-27.

Европейската комисия съфинансира до 80% от избраните проекти, представени от частни оператори, а също така провежда свои собствени комуникационни кампании в трети страни. Такива дейности могат да включват участие в селскостопански панаири, организиране на бизнес делегации в трети страни и разработване на ръководства за навлизане на пазара за износители.

Кампаниите, избрани през 2024 г., се очаква да представят продукти от устойчиви земеделски практики, които помагат за намаляване на зависимостта от пестициди и антимикробни средства, минимизиране на прилагането на торове и замърсяването на водата, намаляване на емисиите на парникови газове, насърчаване на органичното земеделие и подобряване на хуманното отношение към животните. 62 милиона евро ще бъдат специално разпределени за такива екологично произведени селскостопански хранителни продукти, включително 42 милиона евро за органични продукти.

В работната програма повече от 18 милиона евро ще бъдат насочени и към насърчаването на пресни плодове и зеленчуци.

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери се в произхода на над 75 000 хранителни продукти.

Свързани публикации

RuralUp! на гости на община Тетевен

RuralUp! на гости на община Тетевен

Информационната кампания RuralUp! Ви кани да посетите Община Тетевен рамките на отворени врати, организирани по проект CAP Green Zone: RuralUp! Събитието ще се проведе на 24 септември 2024 г., от 14:00 часа в Салон на Община Тетевен, етаж 1, пл. Сава Младенов 9 и ще...

Стратегически диалог за бъдещето на селското стопанство в ЕС: Основни изводи и приоритети

Стратегически диалог за бъдещето на селското стопанство в ЕС: Основни изводи и приоритети

Основният фокус е върху устойчивостта, цифровизацията, иновациите и подкрепата за земеделските стопани Европейската комисия представи основните изводи от Стратегическия диалог за бъдещето на селското стопанство и развитието на селските райони в Европейския съюз през...

Значителен ръст в биологичното производство в България

Значителен ръст в биологичното производство в България

Министерството на земеделието и храните (МЗХ) отчита значително увеличение на интереса към биологичното производство в страната. Това бе съобщено по време на работна среща, проведена от заместник-министъра на земеделието и храните, д-р Лозана Василева, с представители...