Семейната фирма за биокозметика InaEssentials инвестира 2 млн. лв. в нов цех

юли 8, 2025

Само преди месец компанията откри втора дестилерия за 6 млн. лева, а в края на юни – треи фирмен магазин

„ИНА трейд“ отвори в Панагюрище нов цех за производство и опаковане на козметични биопродукти, биоетерични масла и флорални води. Инвестицията по изграждането заедно със специализираната апаратура и машини надхвърля 2 млн. лв., а основните суровини идват от фирмената дестилерия. Това съобщи за „Капитал“ Веселина Ралчева, която заедно със семейството си създава и управлява група от свързани компании, стоящи зад марката биокозметика InaEssentials.

„Производството е изцяло собствено, проектирано е по най-модерни стандарти и е сертифицирано за работа с биосуровини. Застроената площ е 1170 кв.м, а капацитетът – 16 000 бутилки на ден. Засега сме наели 15 души, но очакваме броят им да нараства с разширяването на капацитета“, уточни за „Капитал“ Веселина Ралчева.

Втора дестилерия

Само преди месец основната производствена компания на фамилия Ралчеви – ИНА, откри втора дестилерия в с. Бъта край Панагюрище, в която инвестира над 6 млн. лв. Тя е с капацитет 80 кг розово масло на сезон и ще е основният производител на всички суровини за продуктите на InaEssentials. Дестилерията отваря 10 сезонни работни места.

„Продължаваме да инвестираме във вертикалната интеграция на производствения цикъл. Новото съоръжение удвоява производствения ни капацитет. Целта е да си осигурим пълна самостоятелност при преработката на собствени биосертифицирани ароматни и лечебни култури“, коментира за „Капитал“ Веселина Ралчева.

Инвестицията включва и откриване на ароматерапевтичен център, който е предвиден за лекции, консултации, творчески работилници с клиенти.

„Около дестилерията сме засадили рози, лавандула, лайка, салвия и маточина, създавайки истински билков оазис. Гостите на InaEssentials са добре дошли със своите семейства за един ден: започваме с розобер, след което преминаваме през целия път на розовото масло – от цветето до готовия продукт. Всеки гост сам изработва свои продукти, които получава като подарък. Голямата ни мечта е да превърнем община Панагюрище в българската версия на Прованс и ароматен център на Балканите“, казва Веселина Ралчева.

И магазин в София

На 21 юни т.г. InaEssentials откри своя трети фирмен магазин – той е в столицата на ул. „Граф Игнатиев“ 37. Помещението е около 70 квадратни метра, наето е дългосрочно и за преустройството и обзавеждането му са вложени 100 хил. лв. В обекта са разкрити четири работни места.

В магазина се предлага цялата гама от продукти на InaEssentials – био флорални води, етерични масла и натурална козметика. Залата на втория етаж е място за представяне на фирмени новости и организиране на творчески работилници, в които клиентите могат сами да създават свои продукти – масажни масла, парфюми, сапуни.

Това е трети фирмен обект за InaEssentials след Пловдив и Варна. „Всички промоции и програмата ни за лоялност са валидни и във физическите магазини. Клиентите могат да се възползват от същите отстъпки и подаръци както при онлайн пазаруване“, коментира за „Капитал“ Васил Ралчев, управител на „ИНА трейд“ и съуправител на „ИНА eсеншълс“.

Групата компании около InaEssentials

Фирма ИНА – Панагюрище, е създадена през 2000 г. и първоначално се занимава само с производство на етеричномаслени култури. През 2003 инвестира в изграждане на дестилерия и така затваря цикъла на производство. От 2004 започва биологична сертификация на насажденията и процеса на преработка. Днес е една от водещите биосертифицирани компании в страната – има над 200 дка собствени рози, 300 дка лавандула, отглежда по биологичен начин плодове и зеленчуци.

До 2018 г. почти цялата продукция на компанията е предназначена за износ като суровина за парфюмерийната, козметичната и фармацевтичната промишленост. През 2018 г. новоучредената търговска фирма „ИНА трейд“ от порасналите вече деца на семейство Ралчеви разработва собствен бранд – InaEssentials, организира производството на собствена линия крайни продукти (в началото само етерични масла и флорални води), създадени на основата на собствените етерични масла, и отваря първия фирмен онлайн магазин.

Днес групата около бранда InaEssentials включва шест свързани компании, които оперират на различни международни пазари.

ИНА притежава собствени земеделски площи, както и две дестилерии (в с. Бъта и Панагюрище) и в нея целогодишно са заети над 20 служители. В пиковите периоди на прибиране на реколтата компанията ангажира до 200 сезонни работници.

„ИНА трейд“ управлява производствената база в Панагюрище и централен офис в Пловдив, отговарящ за маркетинга и международната дейност.

„ИНА есеншълс“ оперира физическите магазини, а „ИНА козметикс“ управлява присъствието на марката в други търговски обекти в страната и чужбина. Допълнително в партньорство семейството развива логистичен склад в Словакия, който позволява доставки на фирмените продукти в рамките на 24 часа до повечето европейски пазари.

За бранда InaEssentials работят над 70 служители в различни звена: логистичен отдел, реклама в социалните мрежи, имейл и SMS маркетинг, счетоводство и администрация, екип за създаване на съдържание, както и екип от програмисти, уточни за „Капитал“ Веселина Ралчева.

Продуктовият каталог съдържа над 60 артикула – биофлорални води, етерични масла, козметика за лице, коса и тяло, натурални пасти за зъби и сапуни. Те се продават на над 30 пазара в Европа, САЩ и Австралия с над 2.5 милиона крайни клиенти. Във всяка от държавите компанията поддържа отделни интернет магазини.

По думите на Веселина Ралчева досега инвестициите в развитието на InaEssentials надхвърлят 15 млн. лева. Те включват покупка на земеделски земи и техника, изграждане на физически обекти, производствени цехове, логистични складове, дестилерии, пет офиса в Пловдив и два в Панагюрище, въвеждане на нови технологии, развитие на онлайн инфраструктура, маркетинг, както и поддържане на запаси от готова продукция и суровини. „Всичко това е резултат от устойчив и премерен растеж, изграден с дългосрочна визия“, обобщава Веселина Ралчева.

„Очакваме оборотът на групата за 2025 г. да достигне 38 млн. лева“, казва Васил Ралчев.

Плановете за тази година включват откриване на търговски обекти в Панагюрище и Бургас. Семейството подготвя откриване на фирмени магазини и в Румъния, Полша, Словакия и Чехия през 2026.

Източник: Капитал

Снимки: InaEssentials

 

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери се в произхода на над 75 000 хранителни продукти.

Свързани публикации

Защо младите избират селото: причините и тенденциите

Защо младите избират селото: причините и тенденциите

Изборът на младите да се завърнат в селото или да започнат живот и работа там не е случайност – той отразява дълбоки социални, икономически и културни промени. Ето най-важните причини и тенденции, които обясняват тази вълна към селския живот, особено в България:...