fbpx

„Призвание: БиоЛогичен!“: Вижте в кои градове ще се проведе информационната кампания

ноември 7, 2023

Събитията ще се проведат в 56 населени места в страната

От 7 ноември 2023 г., Министерство на земеделието и храните стартира информационната кампания „Призвание: БиоЛогичен!“. Инициативата ще се провежда съвместно с Национална служба за съвети в земеделието, Главна дирекция „Земеделие и регионална политика“ и Областните дирекции по земеделие. Събитията ще се състоят в рамките на м. ноември и ще обхванат 56 населени места.

Информационната кампания има за цел да популяризира биологичното производство и да се привлекат повече  фермери за преминаване от конвенционално към биологично производство.

По време на събитията участниците ще бъдат запознати с основните правила при биопроизводство и възможностите за подпомагане по Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони (2023 – 2027 г.).

Земеделските производители ще бъдат информирани в детайли за разликите между конвенционалното и биологично производство, за основните му принципи, нормативната уредба и задълженията, които следва да се спазват при отглеждането на различните култури и животни.  По време на кампанията ще бъде разяснявана необходимостта от сертификация и предимствата, които тя дава при реализирането на продукцията в сектора и ще бъдат представени добри практики от биопроизводството на други страни.

Информационната кампания стартира от две населени места – Дългопол и с. Ябланово в област Сливен още през утрешния ден. След това, на 8 ноември, предстои да бъдат проведени събития в Ямбол, и в град Рила. На 9 ноември кампанията ще продължи в Самоков и Ракитово, Пазарджишко, а на 10 ноември – в с. Тополово, Пловдивско и Ловеч. На 14 ноември кампанията за популяризиране на биологичното производство ще посети Сопот и Раднево, Смолян и Шумен. На 15 ноември ще има срещи в гр. Суворово, Пловдив, с. Борино, Балчик и Троян, а на 16 ноември – в с. Арчар, Видинско, Елин Пелин, Благоевград, Добрич, Кърджали, Перник, Силистра и Хасково.

Графикът за провеждане на всички събития от кампанията може да видите тук.

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери се в произхода на над 75 000 хранителни продукти.

Свързани публикации

ОСП: Устойчивостта е основна цел на стопаните през новия програмен период

ОСП: Устойчивостта е основна цел на стопаните през новия програмен период

ЕК публикува доклад относно приложението на ОСП през 2023-2027 г. Европейската комисия публикува доклад относно приложението на Общата селскостопанска политика (ОСП) за периода 2023-2027 г. В документа се потвърждава важната роля на стратегическите планове по ОСП за...

Броени дни до края на кампанията на МЗХ „Призвание: БиоЛогичен!“

Броени дни до края на кампанията на МЗХ „Призвание: БиоЛогичен!“

Инициативата за популяризиране на биопроизводството обхвана 56 населени места До 5 декември продължава информационната кампания под мотото „Призвание: БиоЛогичен!“, напомнят от Министерство на земеделието и храните (МЗХ). Кампанията стартира на 7 ноември 2023 г...

АГРОПОЛИТИКИ: Био-то е кауза, био-то е здраве, био-то е политика

АГРОПОЛИТИКИ: Био-то е кауза, био-то е здраве, био-то е политика

Защо био? Био-то е кауза, био-то е здраве, био-то е политика. Информационна кампания за популяризирането му с цел привличане на нови биопроизводители провежда МЗХ. Какви са амбициите на аграрното ведомство и можем ли да обърнем негативните тенденции за спад в броя на...